dijous, 22 d’octubre del 2009

Dvorák

Avui ha estat un regal poder escoltar el quartet de Dvorák op. 96 en Fa, especialment el temps lent...us el recomano... si sou membres de l'Spotify el trobareu!
...aquests moments et confirmen que la vida val la pena...

3 comentaris:

  1. Blanca,
    Això és l'art de viure la vida i la vida a través de l'art. Dit així, pot semblar una mica cursi, però l'objectiu primordial de l'ésser humà és ser feliç. Els que estem vinculats al món de l'educació, d'alguna manera, hem d'aconseguir que els nostres alumnes gaudeixin de l'aprenentatge.

    "Gaudir de l'aprenentatge" no vol dir que les classes hagin de ser un joc continu on el professor ha de mantenir un estat imperturbable de motivació envers l'alumnat.

    Però sí cal despertar l'interès, la curiositat i oferir estratègies -i no pautes-per tal que l'alumne/a tingui el plaer de descobrir... Que l'alumne DESCOBREIXI, que no se li mostri una "veritat" absoluta.

    El passat dimarts parlàvem de la intuïció, la percepció,la imaginació, la creativitat i la sensibilitat. Per cert, creus i creieu que es pot educar la sensibilitat?

    ResponElimina
  2. ...quan vaig començar a sentir parlar de l'educació emocional, em vaig fer una pregunta semblant: es poden educar les emocions? una vegada vaig capbussar-me una miqueta en el concepte i en tot allò que el vinculava al món educatiu vaig entendre que era l'educació emocional i tanmateix la necessitat de tenir-la present en la quotidianetat educativa. Vaig acabar concluint: l'educació emocional havia de formar part del mètode i no incloure-la d'una manera parcel·lària a les aules (amb això no vull dir que no es puguin realitzar activitats concretes per incentivar o desenvolupar el sentit de l'empatia per exemple). Per què estic dient tot això? doncs potser perquè passaria quelcom semblant amb el tema educar la sensibilitat (que és diferent que treballar els continguts de manera sensorial per després intel·lectualitzar-los). Amb els anys estic arribant a la conclusió que tot és pot educar. Evidentment que les persones tenim la sensibilitat diferent ja des del naixement i les diferents vivències i experiències, la van desenvolupant o ens la van fent exterioritzar més o menys...
    A les aules he viscut moments soprenents sobre el tema de la sensibilitat i m'han fet recapacitar (pràctica reflexiva) i reconduir propostes.

    ResponElimina
  3. Ara mateix estic sentint la peça que ens has recomanat... i uffff... se m'han posat els pels de punta! Es increible com la musica arriba a fer vibrar certes cordes que tenim a dintre, deu ser aixó la empatía? Un músic fa sonar una corda amb una certa intenció i nosaltres en sentim la vibració...
    Gràcies per compartir-ho!

    ResponElimina